Onze klanten getuigen

Piet Claes uit Rijkel-Borgloon

“Je ziet bordjes van BB overal in de streek. Dat zegt genoeg”

Het waren de talrijke werfbordjes in de streek én de positieve mond-tot-mondreclame die Piet Claes en zijn tweelingbroer Jan overtuigden om ook bij BB een prijsofferte aan te vragen voor de ramen in hun nieuwbouw. “Al vrij snel besloten we om voor BB te kiezen”, vertelt Piet. “Het was bijzonder positief dat Jente ons uitnodigde om een werf te bezoeken waar ze op dat moment de renaissanceramen aan het plaatsen waren waarin wij interesse hadden.”

Tweelingbroers Piet en Jan Claes lieten in 2012 een gekoppelde nieuwbouw realiseren in pastoriestijl. Voor de ramen kozen ze pvc van Profel. “Profel heeft in zijn gamma mooie crèmekleurige pvc-ramen met extra structuur. Dit geeft de ramen meer authenticiteit en uitstraling. Wij kozen voor de crèmekleurige renaissanceramen met kruisverdelingen in het glas. Dit combineerden we met een kwartsgrijze voordeur en garagepoort.”

Luisteren bij kennissen en collega’s

De twee broers onderzochten eerste welke Profel Experts er in de streek actief waren. Dat bleken er twee te zijn, waaronder BB in Tongeren. “Diezelfde periode luisterde ik bij kennissen en collega’s rond naar hun ervaringen. BB kwam telkens naar voor als een betrouwbare firma met een prima service. Bovendien zie je in Borgloon en omstreken overal de gekende bordjes van BB staan en hangen. Soms sta je versteld hoe ver van Tongeren hun bordjes staan. Dat lukt alleen via mond-tot-mondreclame als je telkens opnieuw goed werk levert.”

Vriendelijk ontvangen

Met de ontwerpplannen van hun gekoppelde woning onder de armen trokken Piet en Jan naar de showroom van BB. “We zijn daar heel vriendelijk ontvangen en correct behandeld. Meteen werd alle tijd uitgetrokken om ons alle mogelijke toelichting te geven. Je voelt dat je met mensen aan tafel zit die al zeer lang in de ramensector zitten. Zo hebben ze uitgelegd op welke manier ze de ramen extra stevig vastmaken aan de muur met kwaliteitsvol bevestigingsmateriaal. Bovendien werd meteen geregeld dat we een kijkje konden nemen op een werf waar ze op dat moment ramen in onze stijl aan het plaatsen waren. Uiteindelijk hebben we ook effectief dezelfde ramen genomen als op die werf.”

Geen voorschot betalen

Na de beslissing om met BB in zee te gaan, verliep alles bijzonder vlot. “BB kwam af en toe zelf poolshoogte nemen op onze werf om te kijken hoe alles verliep. Op het juiste moment voerden ze de exacte opmetingen uit, waarna de ramen in productie gingen. Bijzonder fijn was dat we zelfs op dat moment geen enkel voorschot moesten betalen. Pas als alles geplaatst en prima afgewerkt is, ontvang je van BB het factuur. Dat geeft je als klant extra vertrouwen. Zo stelden ze na de plaatsing zelf vast dat enkele kruisverdelingen niet perfect recht stonden. Ze hebben meteen op eigen initiatief andere besteld en vervolgens geplaatst. Pas wanneer deze interventie was uitgevoerd, kregen we het factuur. Uiteraard betaalden we na zo’n topservice met de glimlach.”

Rolluiken herstellen na hagelstorm

Eerder dit jaar bewees BB zich eens te meer op vlak van naservice. “Door een grote hagelstorm hadden onze rolluiken zware schade opgelopen. BB heeft dat samen met de verzekeringsfirma perfect opgevolgd. Het waren combirolluiken die langs binnen afgewerkt waren met een rolluikkast. BB had de exacte plannen van onze rolluiken bewaard, waardoor ze niet meer moesten langskomen voor de opmetingen. Jente heeft een offerte opgesteld. Na groen licht van de verzekeringsfirma voerde BB bijzonder snel de nodige vervangingen en herstellingen uit. Dat was allerminst eenvoudig, maar ze hebben prachtig werk geleverd.”