Onze klanten getuigen

Familie Jeandarme – Daniëls uit Kortessem

“11 op 10 voor service en vriendelijkheid”

De familie Jeandarme – Daniëls was het grondig beu om elke paar jaar hun houten ramen uit 1974 een schilderbeurt te geven. Vier jaar geleden besloot Arsène zijn oude ramen te vervangen door pvc ramen van Profel. “Profel is de absolute top voor pvc-ramen”, vertelt hij. “Bovendien is het een fabrikant van eigen Limburgse bodem.” Uiteindelijk koos hij voor BB uit Tongeren. “Alle Profel Experts leveren ramen van dezelfde kwaliteit. De uitleg én de service geven dan de doorslag. BB krijgt van mij op dat vlak 11 op 10.”

Arsène Jeandarme woont langs de drukke steenweg tussen Tongeren en Hasselt. Hij liet hier een woning bouwen in 1974. Zoals toen gebruikelijk was, koos hij voor houten ramen. “Uiteraard was isolatie toen nog niet belangrijk, ook was het glas veel minder geluidswerend in vergelijking met de huidige mogelijkheden. De noodzakelijke regelmatige schilderbeurten gaven uiteindelijk de doorslag om de ramen te laten vervangen.”

Kiezen voor Profel

Vooraleer verschillende plaatsers van ramen te vergelijken, besliste Arsène Jeandarme al om voor Profel te kiezen. “Profel is de enige Limburgse fabrikant van ramen. Zij leveren topwerk. Voor mij is Profel de BMW onder de ramen. In onze regio kwamen daardoor twee plaatsers in aanmerking. We zijn bij hen allebei langs geweest. We moesten niet kiezen op basis van kwaliteit, wel op basis van prijs en service.”

Professionele manier uitgelegd

Uiteindelijk kreeg BB de voorkeur. “Wij zijn daar enorm vriendelijk ontvangen. De mensen van BB namen alle tijd om ons grondig te informeren. Ze hebben alles op een professionele manier uitgelegd. Na ons bezoek aan de toonzaal is de zaakvoerder Jente persoonlijk bij ons langs geweest. Opnieuw kregen we veel toelichting. Intussen hadden we van vrienden en familie al veel positiefs gehoord over BB, zelfs van een kennis uit de ramensector die al gestopt was. Toen waren we helemaal overtuigd van onze keuze.”

Niet in de koude

De plaatsing gebeurt in het midden van de winter. “We hadden daar toch wat angst voor”, zo vertelt Arsène. “We dachten dat we een week in de koude zouden moeten overleven. Uiteindelijk viel dat bijzonder goed mee. Ze zijn meteen met 6 à 7 plaatsers gekomen. Dat ging nogal vooruit. Op amper één dag hadden ze al vijftien ramen geplaatst. Ook de afwerking werd meteen aangepakt. Vooraleer het laatste raam op zijn plaats zat, was de man van de pleisterwerken al hier. Amper 24 uur later was de binnenbepleistering rond alle ramen al netjes afgewerkt. We hebben zelf amper moeten opruimen. Ze lieten alles bijzonder netjes achter. Soms hoor je dat mensen nog vier dagen moeten poetsen na het vervangen van ramen, dat was bij BB absoluut niet het geval.”

Klein krasje, raam meteen vervangen

Arsène heeft zich zijn keuze voor BB nog geen seconde beklaagd. “Enkele weken na de plaatsing stopte een bestelwagen van BB voor onze deur. Hij had een groot glas bij. Wij keken vreemd op, want we hadden nergens over geklaagd. Hij meldde ons dat er een klein krasje op een ruit stond én dat ze het volledige glas kwamen vervangen. En het klopte, er zat in het glas een klein krasje dat wij nog niet hadden opgemerkt. Wat een superservice! Onze nieuwe ramen betekenen een wereld van verschil. We horen amper nog het drukke verkeer op de steenweg. Gelukkig kregen we van BB het advies om geluidswerend glas te laten plaatsen. Ook de temperatuur is nu veel aangenamer in huis.”

Administratie voor overheidspremie

Arsène haalt nog een laatste voorbeeldje aan van de goede klantenservice van BB. “Na de finale afwerking komt zaakvoerder Jente nog een keer langs om te kijken of alles perfect werd uitgevoerd en of er geen fabrieksfouten zijn. Bovendien hadden we nog recht op een overheidspremie voor het vervangen van ramen. BB heeft de volledige administratie hiervoor gedaan. Wij moesten alleen onze handtekening plaatsen. Een tijdje later stond de premie op onze rekening.”